Kan man såra någon med lögner de inte vet om?

Vi har alla sidor av oss själva som vi tycker mer eller mindre om. Det kan vara att vi är dåliga förlorare, alldeles för mycket tävlingsmänniskor eller något annat. En av mina dåliga sidor är att jag verkligen inte kan säga nej.

Jag är en snäll person. En person som försöker få folk glada och på bra humör även om jag inte känner dem. Därför har jag även jättesvårt för att säga nej. För jag vill verkligen inte göra någon besviken. På så sätt så gör jag mig själv besviken. Eftersom jag inte kan säga nej hamnar jag i situationer jag inte vill vara i. Situationer som i vissa fall skadar min självkänsla mer än vad jag tror.

Men egentligen så skadar jag de personer jag inte kan säga nej till mest. För de är ju ovetande om att jag egentligen inte vill komma över, åka på den där festivalen eller gå på den där bion. De tror ju faktiskt att jag helt uppriktigt har sagt ja för att jag vill. Personer som ibland i efterhand får veta att jag inte kan säga nej. Som såras av att jag inte kan säga nej.

Några av mina vänner vet om att jag har svårt att säga nej. De blir lidande av att de vet inte om jag verkligen vill vara med dem eller om jag bara säger det för att vara snäll. De måste fråga mig en extra gång om jag verkligen vill. Men det värsta av allt är att jag har blivit bra på att ljuga. Jag kan säga att jag vill, eller att jag verkligen mår bra. Även om det är det sista jag vill och jag mår helt kasst. Det blir enklare så. Jag slipper frågor.

Men den frågan jag ställer mig ikväll är:
Kan man såra någon med lögner de inte vet om?

Kommentarer

Kommentarer uppskattas men reklam och spam tas bort. Och inget jävla tjat om att vi ska lägga till varandra på Blogglovin, tycker du om min blogg, så lägg till mig. Fiska inte besökare. So lets behave darlings.

Tell me what's on your mind

Vad heter du?
Är du här ofta?

E-postadress: (Endast för mina ögon)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback