Naket säljer. Eller?

Jag har utfört ett intressant litet socialt experiment för mig själv under några veckor. Internet kryllar av olika communities och jag är medlem på det flesta. Pratar med mycket människor och det är mitt sätt att vara social och träffa nya människor. Ganska tragiskt, men det är en annan historia.

Det som alla communites har gemensamt är att du har en presentation och mycket viktigt; En profilbild.
Bilden är just det som mitt experiment kretsat kring. Vi vet alla att bilden spelar roll. Alla vill ju se den de pratar med. På ett av mina communites där jag utförde experimentet så använde jag två olika bilder. Men på ingen av dem såg man hela mitt ansikte så man kunde avgöra hur jag såg ut.

Den bilden jag började med var den här.


En ganska avklädd men ändå snyggt tagen bild som inte alls ska menas vara utmanande. Med denna bilden hade jag runt 30 meddelande varje gång jag loggade in. Och majoriteten var meddelanden som komplimerade min kropp och likanande. Men även så var det människor som jag fann intresse i att tala med för att de verkade mer läsa min presentation och gillat mina intressen.  Så då tänkte jag att jag skulle byta profilbild för att se skillnaden.

Bilden jag byter till är den här



Meddelandena minskade markant till antalet och nu har jag knappt några meddelanden alls. De som komplimerade min kropp var ganska logiskt att de försvann. Men vad hände med dem man kunde ha en intressant och givande konversation med. De försvann samtidigt. 

Och det fick mig att undra. Hur stor vikt lägger vi på hur den andra parten ser ut egentligen. Blir en konversation bättre om den andra parten har killer legs? Eller om den har vackert hår eller leende?

KAnske behöver vi blunda för att finna.

Kommentarer

Kommentarer uppskattas men reklam och spam tas bort. Och inget jävla tjat om att vi ska lägga till varandra på Blogglovin, tycker du om min blogg, så lägg till mig. Fiska inte besökare. So lets behave darlings.

Tell me what's on your mind

Vad heter du?
Är du här ofta?

E-postadress: (Endast för mina ögon)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback