Våltagen. Anledning? Vägran att förlova sig.

" När Leila vägrade förlova sig blev hon våldtagen som straff.

Några månader senare sattes hon i bilen - hon skulle föras utomlands för att giftas bort, enligt polisens misstankar.

Men hon lyckades slå larm.

- Jag skickade sms och beskrev vägskyltarna. Jag var så rädd, säger hon."

Så börjar artikeln jag läste.  Leila flyttade till Sverige när hon var liten flicka. Hennes pappa slog henne.
En gång blev hon så illa misshandlad att hon inte kunde gå till skolan på en månad. Anledning? Hon hade pratat med en pojke. Detta är så hemskt. Att det pågår i vårt eget land. Flickor som blir mördade, våldtagna och misshandlade av sina egna familjer. Av sina pappor, bröder, far-och morbröder. Vad är det här för något, varför stoppar vi det inte?
Leila berättar att hon flera gånger sökte hjälp men hon blev inte tagen på allvar. Varför tog ingen henne på allvar?
Leila rymde på sin 18 års dag och levde gömd på olika kvinnojourer. Hon valde senare att ta upp kontakten med sin mamma och syskon. Dom sa att pappan hade förändrats och att dom hade valt ut en man som Leila skulle gifta sig med.  Eftersom det är jobbigt att leva gömd och hon saknade sin familj och ett vanligt liv så tackade hon ja.
Bara det att hon hamnade på sjukhus, för mannen de valt misshandlade henne.

Något måste göras. Vi måste rädda dessa flickor. Inte bara här i Sverige, utan i hela världen där detta pågår.
För vem skulle vilja leva såhär?


Kommentarer
Postat av: Randy

Fy vad hemskt! Jag håller verkligen med dig =)

2009-07-07 @ 11:50:07
URL: http://www.randys.se
Postat av: ♥Transan/Jonas/♥

/Svar/ haha jaa! kul liksom..:P

2009-07-07 @ 12:26:16
URL: http://transan.blogg.se/
Postat av: fia

Jävla svin är dem,

de borde både kastreras och skjutas på plats!

Och "det är deras kultur", fuck kulturen och uttrota dem jävlarna då?



(kanske ska påpeka att jag inte är rasist och drar alla över en kam.. men vissa människor alltså..)

2009-07-07 @ 13:09:51
URL: http://billiondollarbaby.blogg.se/
Postat av: Linda - det handlar om helheten!

Hej där! tittar in o gillar det jag ser.

Undrar därför om vi ska följas åt via bloglovin? =D

2009-07-07 @ 13:30:55
URL: http://lindapyykkonen.blogg.se/
Postat av: Linda - det handlar om helheten!

Hej där! tittar in o gillar det jag ser.

Undrar därför om vi ska följas åt via bloglovin? =D

2009-07-07 @ 13:30:56
URL: http://lindapyykkonen.blogg.se/

Kommentarer uppskattas men reklam och spam tas bort. Och inget jävla tjat om att vi ska lägga till varandra på Blogglovin, tycker du om min blogg, så lägg till mig. Fiska inte besökare. So lets behave darlings.

Tell me what's on your mind

Vad heter du?
Är du här ofta?

E-postadress: (Endast för mina ögon)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback