Smal, smalare, smalast. Men till vilket pris?

Sen vid 22.40 så kommer ett annat program på fyran jag ska se. "Barn med anorexia". Jag är väldigt intresserad med det här med ätstörningar och utseendefixering. Många av mina kompisar har/har haft ätstörningar, och ännu fler har komplex över sin kropp. Min älskade sis till exempel, på grund av att hon blev mobbad för sitt utseende under grundskolan så har hon nu psykiska problem, såsom social fobi som hon blir medicinerad för. Jag vet inte om folk tänker efter innan dom slänger en spydig kommentar efter någon.
Jag menar, det finns hur många tjejer och killar som helst som har dålig självkänsla, och om då någon ger dom en sådan elak kommentar kan det ju sluta i ätstörningar eller liknande.




Är det den här kroppen vi ska sträva efter?

Kommentarer
Postat av: Anna

uuuch anorexia är verkligen hemskt !

2009-01-07 @ 18:37:45
URL: http://pannas.blogg.se/
Postat av: hilda

Det är verkligen hemskt med ätstörningar!

Och nej, man vill verkligen inte ha en sådan kropp!

2009-01-07 @ 19:10:22
URL: http://hiildas.webblogg.se/

Kommentarer uppskattas men reklam och spam tas bort. Och inget jävla tjat om att vi ska lägga till varandra på Blogglovin, tycker du om min blogg, så lägg till mig. Fiska inte besökare. So lets behave darlings.

Tell me what's on your mind

Vad heter du?
Är du här ofta?

E-postadress: (Endast för mina ögon)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback