Händelserik ankomst till huvudstaden.

Kommer bli dålig uppdatering nu när jag är här uppe i Stockholm, men det får ni stå ut med!
Igår var en väldigt händelserik dag. När jag kom fram till centralen gick jag och köpte mitt SL kort för att sedan ta tunnelbanan till mormor, men icke. De bygger om just den linjen jag åker på, och jag orkade inte krångla så jag tog en taxi. Bara att jag glömde berätta vilken stadsdel min gata låg på så jag kom ut på söder en runda, alltid lika trevligt!
Dock inte lika trevligt för min plånbok, 315 spänn.

Fast, min kväll vägde upp allt krångel. Gick på bio och tog en promenad med en sötnos, hah. (Ja du kommer få bli kallad det nu hjärtat.) Men där slutade inte krånglet, för min syster blev inte lika glad på mig. Jag, en 16 årig lantlolla, var ute klockan 23 i Stockholm. Så det blev ingen tunnelbana hem, för jag blev beodrad att ta en taxi hem

. Dock inte lika dyr som min andra taxi och chauffören var faktiskt trevlig. Hon trodde nog jag var över 18 för hon satt och pekade ut pubar som hon tyckte jag skulle testa. Jag var bara glad så jag spelade med, haha.
När jag väl kom hem till mormor satte vi oss och drack te, och jag kunde bara inte sluta fnissa eller le.
Galen dag det där.

Kommentarer

Kommentarer uppskattas men reklam och spam tas bort. Och inget jävla tjat om att vi ska lägga till varandra på Blogglovin, tycker du om min blogg, så lägg till mig. Fiska inte besökare. So lets behave darlings.

Tell me what's on your mind

Vad heter du?
Är du här ofta?

E-postadress: (Endast för mina ögon)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback