En tragisk del av att växa upp.

Att växa ifrån människor och bli andra personer än de vi var, det måste vara en del av livet. För det är något jag tror att alla upplever. Människor som man stod så nära, som man helt plötsligt inser att man inte står så nära längre. Då hela livet vänder sig åt ett annat håll och man vet inte riktigt vart man är på väg.

En del av att växa upp kanske. Lära sig att man ändras. Men jag tror att det mest beror på att man nu som tonåring, eller ja om man är i min ålder, så vill man hitta vem man själv är. Och vilka egenskaper den personer har. I den sökningen så måste man göra vissa uppoffringar. Däribland så måste man offra relationer. Man gör det omedvetet. Människor som var de sista man ville mista, är de första som försvinner.

Men enligt mig så kommer man på ett eller annat sätt tillbaka till varandra om det verkligen var äkta vänskap. Hur annorlunda man än har blivit och hur länge sen det än var man var som närmast. Någonstans så tappar man aldrig det speciella bandet som håller ihop.  Det är de människor man har i flera år efter man vet är äkta.

En tragisk del av att växa upp. Läskigt hur mycket som kan ändras. Men tyvärr är det bara att acceptera. Något annat kan vi inte göra.

Kommentarer
Postat av: Niklas C

Nu har jag valt ut de sex finalisterna i veckans blogg. Titta gärna in och rösta på din favorit. (Man röstar i högerspalten)



http://thelifeofniklasc.blogspot.com/2010/02/veckans-blogg-rosta-i-hogerspalten_24.html



Om du inte blev utvald den här gången så är du välkommen att anmäla dig till nästa "Veckans blogg" i det inlägget...



Ha det bäst!



Kram

2010-02-24 @ 23:04:54
URL: http://thelifeofniklasc.blogspot.com/

Kommentarer uppskattas men reklam och spam tas bort. Och inget jävla tjat om att vi ska lägga till varandra på Blogglovin, tycker du om min blogg, så lägg till mig. Fiska inte besökare. So lets behave darlings.

Tell me what's on your mind

Vad heter du?
Är du här ofta?

E-postadress: (Endast för mina ögon)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback