Dags att vara tonåring?

Jag fyller 17 år om några månader. På väg att växa upp och på väg att bli vuxen. Men var jag någonsin tonåring?
Klart jag har varit själva åldern. Men jag tror aldrig jag har varit personligheten alla säger att tonåringar är.

Jag har aldrig rökt eller knullat runt. Inte heller har fester och alkohol varit något för mig. Att bryta regler har varit omöjligt för mig. Jag har blivit för väluppfostrad för att fucka ur så mycket. Jag har sett tjejer och killar stå och spy i buskar och ramlat omkring på stan. Jag har tröstat vänner som har legat med den där snygga killen och sedan blivit dumpad. Jag har sett människor som verkar lyckliga
Ibland saknar jag det. Eller ja, jag kan ju inte sakna något jag aldrig har varit. Men jag längtar efter det. Jag längtar efter att vara helt hjärndöd ibland. Inte tänka på konsekvenser och bara göra saker jag inte borde. Det har jag sagt många gånger i bloggen de senaste månaderna känner jag. 'Göra saker jag inte borde'

 Mina föräldrar och min mormor, ja de flesta vuxna släktningarna jag har, de tycker att jag är ett lyckat barn. Ett bra barn som håller sig borta från dåliga saker. När jag tänker efter är det nog de flesta i min närhet som tycker att det är bra att jag har varit som jag varit. För att många tycker att jag är bräcklig. Att jag skulle gå sönder ifall jag skulle göra något farligt. Men är det inte en del av livet? Att göra misstag och lära sig av dem.

Ibland tror jag att jag är för klok för mitt eget bästa. Att jag kanske kunde lärt mig mer om jag hade haft modet att bryta reglerna lite. Inte vara den fina flickan som inte gör fel. Men jag tycker om att hålla mig till reglerna. Det är säkert. Det flesta skulle nog uppfatta mig som tråkig.
Som är nykterist, inte röker och föredrar en välskriven diktsamling än en hemmafest när man tömmer föräldrarnas barskåp och alla strular runt med alla.

Kanske har jag tur som är tråkigt. Jag har besparat mig många söndagsmorgonar utan baksmälla. Utan ångest över ha minneslucka vad jag gjorde kvällen innan. Det är jag nöjd över. Stolt över till och med.


Kommentarer
Postat av: nana

det ska du vara med!

2010-02-16 @ 23:12:16

Kommentarer uppskattas men reklam och spam tas bort. Och inget jävla tjat om att vi ska lägga till varandra på Blogglovin, tycker du om min blogg, så lägg till mig. Fiska inte besökare. So lets behave darlings.

Tell me what's on your mind

Vad heter du?
Är du här ofta?

E-postadress: (Endast för mina ögon)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback