Some people wait a lifetime, for a moment like this.

Jag har hittat min egen terapi. Att läsa dikter av Maria Wine, högt för mormor. Det framkallar många tårar och ännu mer smärta. Men det är sånt som man behöver genomlida för att det ska bli bättre. Det är min smärtsamma medicin att komma vidare. Dock är den mycket effektiv. För acceptansen börjar infinna sig, smärtan börjar tämjas. Men det föds också en stridsvilja, jag kommer inte ge upp.

Imorgon blir det skola, sen så ska jag hämta ut mitt paket. Funderar också på att gå och klippa mig, kanske färga håret? Får se vad det blir. Ska försöka unna mig något iallafall, för att få mig att orka se mig själv i spegeln varje dag.

Nu snart, läggdags.
Godnatt.


Maria Wine.
En person som har satt ord på mina tankar.


Kommentarer

Kommentarer uppskattas men reklam och spam tas bort. Och inget jävla tjat om att vi ska lägga till varandra på Blogglovin, tycker du om min blogg, så lägg till mig. Fiska inte besökare. So lets behave darlings.

Tell me what's on your mind

Vad heter du?
Är du här ofta?

E-postadress: (Endast för mina ögon)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback