Sista tiden med gänget.

Idag ´händer det. Efter tio år med blod, svett och tårar. Jag slutar grundskolan. Så om fem timmar börjar det. Den sista avslutningen i kyrkan hemma på landet. Sista gången jag kommer få höra dom kyrkklockorna, sista gången jag går ner för altargången och sätter mig i bänken. Absolut sista gången jag hör våran rektor önska oss ett härligt sommarlov.

Jag ser detta som starten på något nytt. För nu är det allvaret börjar. Iallafall för mig och några av mina vänner. Vi ska ha egen bostad som vi ska sköta. Vi ska hålla reda på oss själva. För första gången ska jag ha ansvaret över mig själv. Ingen annan ska laga mat till mig, städa efter mig eller hålla mig sällskap. I'm all on my own.

Det känns lite hemskt att skriva det här. För om cirka fem-sex timmar, kommer jag lämna 20 människor som har blivit som mina syskon. 20 Personer som jag har gått igenom det mesta med under 3 år. Vi har fått lärare att gråta, inga lärare ville ha oss, vi slogs och frös ut varandra.  Men nu, när allt är som underbarast, då är det slut. 20 personer som jag kommer komma ihåg.





Always together, never apart. Maybe by distance but never in heart.

Kommentarer
Postat av: mimmie

:'''(

jag vill inte!

2009-06-12 @ 11:14:00
Postat av: Camila

Jääääätte fin header:D:D

Kram

2009-06-12 @ 16:41:29
URL: http://camila.webblogg.se/

Kommentarer uppskattas men reklam och spam tas bort. Och inget jävla tjat om att vi ska lägga till varandra på Blogglovin, tycker du om min blogg, så lägg till mig. Fiska inte besökare. So lets behave darlings.

Tell me what's on your mind

Vad heter du?
Är du här ofta?

E-postadress: (Endast för mina ögon)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback