Poetri som fastnar.

Mormor kom precis med en diktsamling och visade mig. Jag läste lite i den och blev helt kär, jag älskar verkligen poetri. Diktsamlingen var av Maria Wine, och jag älskar henne sätt att skriva. Jag ska visa er en dikt som fastnade på mig, som är så klockren så att man inte kan låta bli att tycka om den.


Mest död är den som nyss har dött
just i detta förvirrande ögonblick
då livet hos den levande
och minnet kring den döde
drabbar ihop
då orden ä r och v a r
ännu inte har hittat sina rätta platser

Maria Wine

Kommentarer

Kommentarer uppskattas men reklam och spam tas bort. Och inget jävla tjat om att vi ska lägga till varandra på Blogglovin, tycker du om min blogg, så lägg till mig. Fiska inte besökare. So lets behave darlings.

Tell me what's on your mind

Vad heter du?
Är du här ofta?

E-postadress: (Endast för mina ögon)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback