Ett förlorat barn, en riktig tankeställare.

Tittar runt på bloggar som vanligt och råkar hamna på denna. Hennes dotter tog livet av sig förra året. 8 dagar innan hon skulle fylla 15. Dottern var alltså lika gammal som mig. Men hon hann aldrig fylla 15. Hon kommer aldrig få uppleva livet så som vi andra gör. Jag kan inte låta bli att börja gråta när jag läser igenom bloggen. Jag kan inte tänka mig hur det är att förlora sitt barn. Speciellt inte genom självmord.
Sen så kommer jag och tänka på mig själv. Hur många gånger jag inte planerat och velat ta mitt liv. Hur skulle inte min mamma må då?
Jag måste ta en paus, jag måste tänka igenom allt. Jag måste börja vara glad att jag lever och är någerlunda frisk.
Jag måste börja leva, och sluta vara så jävla negativ.  Jag måste ta tag i mitt liv.


Vila i frid Linnéa. Vi skänker alla dig en tanke.

Kommentarer
Postat av: BJERNHAGEN

Så himla hemskt. Kan inte alls sätta mig in i så fruktansvärt det måste vara.. :/

2009-01-29 @ 18:36:04
URL: http://lisabjernhagen.blogg.se/
Postat av: Peter

Man får sig ofta en tankeställare genom att läsa igenom andra personers missöden.

Ibland får man dåligt samvete för att man själv verkar gå ner sig för småsaker när det finns personer som genomlider betydligt mer.



Tack för kritiken förövrigt!

2009-01-29 @ 20:42:55
URL: http://petsyh.blogg.se/

Kommentarer uppskattas men reklam och spam tas bort. Och inget jävla tjat om att vi ska lägga till varandra på Blogglovin, tycker du om min blogg, så lägg till mig. Fiska inte besökare. So lets behave darlings.

Tell me what's on your mind

Vad heter du?
Är du här ofta?

E-postadress: (Endast för mina ögon)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback