Livet är för kort för att ta det för givet.

Vi tar livet för givet allt för mycket. Eller kanske inte livet, utan mer tiden med människorna man tycker om.
Man tar för givet att man ska träffa kompisarna nästa dag, eller att älsklingen ska komma och ge en puss. Men vad skulle hända om någon av dom bara helt utan förvarning, försvann från dig?

På lite bloggar här och var kan man läsa om de tragiska historian om flickan som la sig på tågrälsen i fredags kväll. Endast 15 år gammal blev hon.  Kvar lämnade hon vänner och familj i djup sorg.

Jag tittar vidare och snubblar in på en blogg. Tjejen som äger bloggen, hennes pojkvän tog livet av sig för 16 månader sen. Han blev endast 19 år gammal. Tragiskt verkligen, och jag beundrar henne att vara så stark som hon är. Att hon klarar  livet, även fast han rycktes ifrån henne.

Jag beundrar alla som förlorat någon , men endå orkar leva vidare. Vänner till mig har funderat och vissa har till och med försökt att ta livet av sig. Nu när jag tänker på hur nära jag var på att förlora dom, då kan inget stoppa tårarna att rinna.
Ska inte heller undanhålla att jag själv planerat mitt eget självmord, och var faktiskt på väg att ta det en gång.

Så ta vara på tiden ni har med dom ni älskar. Missa inte ett tillfälle att berätta för dom hur mycket dom betyder.


Imorgon kan det vara försent.

Kommentarer
Postat av: Jenna

Tack så jätte mycket, det betyder verkligen mycket!

Kramar

2009-04-05 @ 10:52:50
URL: http://jennaanderberg.blogg.se/
Postat av: Sis

Du får inte lämna mig! då vet jag inte vad jag gör! JAG ÄLSKAR DIG! <3

2009-04-05 @ 15:32:37
URL: http://bellanbejbi.blogg.se/
Postat av: BJERNHAGEN

KAnske inte :) men nej det är inte riktigt min stil, hehe.



nu äntligen har jag uppdaterat!

2009-04-05 @ 16:15:41
URL: http://lisabjernhagen.blogg.se/

Kommentarer uppskattas men reklam och spam tas bort. Och inget jävla tjat om att vi ska lägga till varandra på Blogglovin, tycker du om min blogg, så lägg till mig. Fiska inte besökare. So lets behave darlings.

Tell me what's on your mind

Vad heter du?
Är du här ofta?

E-postadress: (Endast för mina ögon)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback