Fur sure? En fråga om päls

Liten fundering. Jag brukar inte läsa Blondinbellas blogg, men nu av en händelse så gjorde jag det. Fick se en outfit bild där hon bär en jacka av sälpäls. Jag har hört innan att det har stormat kring henne just om att bära päls.
Jag började fundera vad jag tycker om det, att bära päls alltså. Jag har själv ett par öronmuffar i rävpäls. Visst jag använder inte dom längre, men jag har gjort. Min farmor har kappor med pälskant av till exempel kanin.
Jag har inte riktigt kommit fram till hur jag ställer mig i frågan. Jag menar, man har ju sett videona där stackars djur flås levande och lämnas till att dö. Och man har ju hört talas om pälsfarmarna där djuren får tillbringa livet i en liten bur där dom knappt kan vända sig. Men endå kan jag inte säga blankt nej till päls.
Det måste väl finnas humaniära metoder också ?

Även det att alla reagerar på pälskappor och pälsmössor och så vidare. Men dom som bär äkta skinnjackor då? Är inte dom lika mycket mördare/djurplågare ?


Vad tycker ni? Vad tar ni för ställning till päls ?



Kommentarer

Kommentarer uppskattas men reklam och spam tas bort. Och inget jävla tjat om att vi ska lägga till varandra på Blogglovin, tycker du om min blogg, så lägg till mig. Fiska inte besökare. So lets behave darlings.

Tell me what's on your mind

Vad heter du?
Är du här ofta?

E-postadress: (Endast för mina ögon)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback